
Chiar dacă veți considera că a fost o idee de marketing genial sau un spam enervant care-a exploatat vanitatea şi insecurităţile oamenilor în egală măsură, nu puteţi nega impactul pe care l-a avut campania #nomakeupselfie.
Pentru cei care nu ştiţi despre ce e vorba, campania a fost inițiată în luna martie de către Tessa Mcllwain, o femeie care și-a făcut mastectomie și, în prezent, face chimioterapie. Campania a fost adresată femeilor de pe Facebook şi ideea era să îţi faci un selfie fără machiaj şi să alegi o altă femeie care să facă la fel, în scopul strângerii de fonduri pentru noi cercetări în tratamentul cancerului.
Cu ajutorul acestei inițiative s-au strâns 8 milioane de lire în doar câteva săptămâni.
Campania a devenit virală în scurt timp şi cercetările în tratamentul cancerul s-au bucurat de activitate după ce utilizatorii de Facebook au început să îşi asocieze selfie-urile cu campania.